012 - 677 0032

Pelik tapi benar. kolagen dan perut buncit memang berkait rapat selain dari yang kita tahu lemak dan perut buncit.Masalah perut buncit berkaitan perut buncit terjadi pada kebanyakkan lelaki dan wanita 30 tahun ke atas.

perut buncit

Usia 30 tahun dan keatas adalah waktu badan mula kehilangan kolagen dan semakin hilang ketika usia meningkat. Kolagen yang hilang menyebabkan kulit mengendur dan kehilangan elastic . Kulit yang kehilangan elastic akan mula over stretch .Selalu terjadi lepas makan dan minum juga banyak angin atau kembung. Orang yang berumur 20an jarang mengalami masalah perut buncit walau mereka makan banyak.

kolagen

Selain kaitan kolagen dan perut buncit di usia 30 tahun keatas, ialah pada wanita yang pernah hamil. Kehamilan menyebabkan perut mengambang berlebihan dan menjadikan banyak kulit terlebih lepas bersalin. Tak kira lah jika kita memakai bengkung sekali pun, kulit yang sudah terik masa mengandung dah hilang keanjalannya. kolagen dan perut buncit di kalangan wanita yang dah bersalin memang sangat tepat.

Kalau korang ada masalah perut buncit dengan golongan yang berisiko kat atas tu. Kolagen adalah jalan yang paling terbaik dan berkesan untuk teggangkan kembali perut selain set pecah lemak. Pecah lemak pun mesti dengan cara yang betul (lihat sini lemak dan perut buncit )

perut buncit

Kolagen akan meneggangkan kembali kulit-kulit yang terlebih. Spare tyre dan boroi akan bekurangan walau pun selepas makan atau minum banyak.Selain itu boleh cuba set perut buncit untuk pecahkan lemak-lemak yang berkampung kat dalam tu baru lah hensem dan teggap dada. Kalau dulu teggap perut..hihi.. Kalau cik kak pulak tak payah tahan nafas atau ikat perut dah, tak yah nak sorok-sorok perut di balik baju yang besar..

Pilihan saya kolagen Shaklee. Shaklee jamin 4 kotak hasil yang marvelous. Saya baru makan 3 kotak. Strech mark hilang, selulit hilang dan perut tak se meriah dulu.. huhu

Cubalah…

Whatsapp saya untuk maklumat lanjut. Pengedar shaklee malaysia 012-6770032

Lemak dah perut buncit