012 - 677 0032

PERUT BUNCIT SELEPAS BERSALIN

masalah perut buncit selepas bersalin pada kebanyakkan ibu2. Dalam pantang dah siap bengkung, ikat ketat2 sampai jalan pun macam amoi jepun. Dah pantang ais,

pantang makan ( macam tak pantang sgt yg ni ) semua tapi kenape la perut buncit jugak. Nak kata gemuk tak jugak, tapi bila makan atau minum banyak kedepan je perut. haa ni bukan masalah korang je, masalah daku juga. Makin di kenang, makin berdarah hati ini.huhu

perut-buncit-selepas-bersalin

Tapi tu dulu2 zaman masuk lift tahan nafas. Sekarang tidak lagi.Punyalah aku mencari mana silap nya dan bagaimana nak hapus kan pouch bag ni. Makan macam2 kadang tu ikut2 orang makan julap bagi kempis, bagi apa yang kita makan sentiasa di buang supaya tak buncit tanpa sedar bahaya julap .Tu belum lagi yang sanggup ikat perut takut perut ke depan lepas tu makan segala ubat pecah lemak.

Punyalah usaha bermacam dan tertipu dengan pelbagai krim dan ubat dan corset dan senaman. nampak tak ke gigihan di situ . usaha tangga kejayaan (walaupun tak jaya2 jugak.) Rupanya semua di atas bukan punca dan penyelesaian.

perut buncit selepas bersalin sebenarnya sebab kulit kita dah mengembang. bila makan mudah nak kedepan, banyak ruang hasil 9 bulan membulat. solutionnya elakkan dari kembang,kuncupkan balik seperti zaman makan apa pun tak naik badan dulu. Waktu orang cakap bela saka dalam badan sebab makan banyak tapi tak gemuk2.haha.

Perut Idaman. hehe

Perut Idaman. hehe

Cari suppliment yang teggangkan kembali kulit dan otot2 kita. Yang saya makan memang berbeza. bila saya makan perut dah tak ke depan. Dah boleh jalan tegak tanpa risau perut mendabik kedepan.Memang kalau cuba nak kembungkan perut pun die tak membuncit. Saya dah boleh makan ikut suka, boleh minum air banyak dan dengan seronoknya minum ais tanpa takut buncit. Nak tahu apa saya makan. atau nak tahu set perut buncit Jangan segan silu PM olie 012 677 0032

baca juga kaitan collagen dan perut buncit