012 - 677 0032

Siapa pernah mengalami  masalah berat badan yang turun naik atau naik semula setelah beberapa kali anda turun selepas berdiet? Ini di namakan Diet Yo Yo.. Macam effect yo yo yang turun naik.

diet yo yo

Orang yang berisiko mengalami diet yo yo ini selalunya adalah mereka yang berdiet dengan mengurangkan pengambilan kalori . Samaada diet sendiri atau mengikuti Program Pelangsingan . Tidak kurang juga bagi mereka yang mengamalkan cara kuruskan badan dengan berlapar dan meninggalkan waktu makan untuk kurus.

diet yo yo

Diet Yo Yo mengakibatkan berat badan anda turun dan naik semula selepas anda berhenti mengambil produk kurus atau diet. Apabila anda mula makan seperti biasa , badan anda akan claim balik apa yang anda tidak dapat makan sebelum ini dan menyebabkan anda makan banyak. Di dalam keadaan metabolisim anda yang menurun ketika diet, makan dengan kuantiti berganda boleh membuatkan badan anda naik mendadak dengan mudahnya. Bila anda kurang makan anda akan turun kembali dan kemudian naik kembali. Ini boleh terjadi berulang-ulang setiap kali dan anda tidak dapat kekal kurus.

diet yo yo

Cara untuk mengelakkan diet yo yo ini adalah dengan menaikkan kalori anda perlahan-lahan dan tidak terlalu drastik. Contoh :

Minggu 1 – 800 kalori

Minggu 2 – 1200 kalori

Minggu 3 – 1500 kalori

Dan seterusnya.

Apabila kalori di naikan secara perlahan-lahan, metabolisim anda akan mula menyesuaikan dengan jumlah kalori yang perlu dibakar secara perlahan-lahan. Perubahan pengambilan kalori mendadak menyebabkan metabolisim tidak dapat bekerja dengan baik.

Apapun cara kuruskan badan atau program pelangsingan yang anda pilih, pastikan anda faham terlebih dahulu .

Kami mempunyai cara terbaik untuk  anda kekaklkan apa yang anda telah turun dengan produk semulajadi yang mampu memperbaiki metabolisim anda.

images (4)

Hubungi kami untuk maklumat lanjut serta cadangan pelangsingan