012 - 677 0032
Punca Kulit Tangan Berkedut

Selain muka, tangan adalah tempat yang juga sangat mudah untuk berkedut dan juga   kawasan yang senang terlihat seperti muka. Kulit tangan berkedut sangat biasa di kalangan orang yang dah berumur. Tapi ada juga yang belum tua tapi kulit tangan dah berkedut oleh sebab-sebab tertentu macam persekitaran , pemakanan dan corak hidup.

kulit tangan berkedut

Tangan ni angota bandan kita yang paling terdedah dengan macam-macam radiasi. Juga angota badan yang selalu di gunakan . Kita sentuh macam-macam setiap hari, kita juga buat macam-macam kerja dengan tangan . Di sebabkan banyak digunakkan, tangan kita ni perlu penjagaan extra . Macam mana nak jaga. Cukup tak dengan sapu losyen je? Tak cukup. Sebab tangan kita ni kulit die tebal tak macam muka yang senang je nak serap losyen yang kita sapu.

Ni antara punca kulit tangan berkedut

Kulit tangan berkedut

  • Hari – hari kita basuh tangan guna sabun .  Sabun-sabun ni ada bahan kimia dan ia menyerap masuk dalam tangan kita . Ada sesetengah sabun kita terus boleh rasa kulit tangan kita jadi kasar, terutama sabun basuh pinggan atau basuh baju.huhu. Sebab kimia yang ada dalam sabun tu merosakkan kulit kita.
    sebab kulit tangan berkedut
  • terdedah kepada matahari seperti memandu, menunggang motisikal dan sebgainya.Radiasi dari matahari boleh merosakkan kulit kita dan mengeringkannya juga boleh menimbulkan bintik hitam (pigmentation ).
  • Kulit yang dihidrasi. Kurang cecair dalam badan bukan je buat kulit tangan berkedut , tapi seluruh kulit akan hadapi masalah kekeringan dan garis halus.
  • Pemakanan yang tidak seimbang. Sel kulit kita hidup selama 21 hari. Setiap 21 hari kulit akan renew. Tapi kalau kita kurang protin untuk perbaharui sel, kulit kita akan cepat berkedut dan bermasalah.
  • Penuaan atau kehilangan KOLAGEN di dalam badan menyebabkan tiada keanjalan kulit lagi.Selalunya terjadi pada orang yang sudah berumur.kulit tangan berkedut

Saya amalkan Protin sayuran yang kaya dengan 9 asid amino yang mana asid amino ni badan kita tak boleh nak hasilkan. So kena la kita cari dari makanan. Protin ni bantu perbaharui kulit saya dan hilangkan garis-garis halus di tangan malah kat seluruh badan juga. Selain tu saya amalkan sabun pencuci penggan yang organik tanpa kimia sampai kan orang cakap tangan tak buat kerja pulak. huhu

Protin bantu bina sel kulit

Penjagaan tangan sangat penting terutama wanita . Korang juga boleh cuba scrub natural untuk buang sel kulit mati di tangan dan sapukan herba blend untuk lembab kan kulit balik. Asalkan natural insyallah dapat kurangkan. Kalau yang imia takut makin teruk kulit tangan.

penjagaan tangan dan kuku dengan Protin sayuran

Nah belanja ganbar tangan. hehe. Selain kulit tangan yang lebih gebu sejak amal kan protin ni. Kuku saya pun jadi sihat. Tak de kuku yang berlekuk-lekuk dan bulat putih yang selalu ada bayang kat kuku tu.Berminat nak hilangkan tangan yang berkedut tu boleh Pm saya untuk cadangan vitamin yang sesuai.

Olie – Vitamin Consultant : 012 677 0032 😉